Val till Kommunfullmäktige 2014 – Nackas kandidater om grönområden och miljö

Naturskyddsföreningen i Nacka har tillsammans med Boo Miljö- och naturvänner, Nacka miljövårdsråd, och Naturskyddsföreningen i Saltsjöbaden frågat kandidaterna till kommunfullmäktige i valet 2014 om grönområden, naturvård och miljö.

Kandidater från alla i kommunfullmäktige nu representerade partier gavs möjlighet att svara på enkäten. Alla partier har svarat och vi har fått in totalt 48 svar.

Vi vill betona att det är de enskilda individerna som svarat utom för Moderaterna där Mats Gerdau svarat för partiet. Tanken med att fråga de individuella kandidaterna är att ge vägledning när man personröstar och göra det lättare att rösta för ”gröna” kandidater.

valenkät_tabell

Politikerenkät 2014 Nacka

Politikerenkät svar

Valenkät 2014 Tabell