Information om naturvärden i Ramsmora respektive Källtorp

Ramsmora

Naturskyddsföreningen i Nacka och Boo Miljö- och Naturvänner vill härmed delge länsstyrelsen information om naturvärden i Ramsmora som inte framkommit i det underlag som Nacka kommun låtit ta fram i samband med planeringen av fotbollsplaner i området. Vi har även viktig kritik mot de utredningar som länsstyrelsen bör känna till inför beslut.

Naturvärden i Ramsmora (2022)

Källtorp

Naturskyddsföreningen i Nacka tillsammans med andra föreningar har tidigare tillskrivit länsstyrelsen med information om kultur- och naturmiljön i Källtorp med anledning av Nacka kommuns överklagan av Länsstyrelsens beslut 525-16527-2022 om fotbollsplaner i Källtorp, Mark och miljödomstolens mål M 3326-22.

Naturvärden i Källtorp (2022)