Klimatdemonstration utanför Nacka stadshus

Kom med och demonstrera utanför Nacka stadshus nu på fredag 30 november mellan kl 09 – 12. Det är sista fredagen innan FN:s klimattoppmöte i Polen startar och tillsammans kan vi se till att stå utanför varenda kommunhus över hela landet fredag den 30 november. Det är en del av en sammanhållen demonstration över hela landet, som grundar sig i Greta Thunbergs skolstrejk för klimatet.

Du behövs för att det ska bli tryck i hela landet! Se Greta Thunbergs inbjudan och uppmaning den 8 september, dagen före valet här:
https://www.facebook.com/ klimatsverige/videos/ 1762755130503892/
#backaGreta #klimatstrejk #FridaysforFuture #COP24 #Fossilfrivärld

”Det ni gör nu kan inte vi barn ändra på när vi blir äldre.” Greta Thunberg!

Det här är ett upprop. En viljeakt. Ett ansvarstagande. Det minsta vi kan göra är att stödja Greta Thunbergs och hennes vänners #klimatstrejk i kampen för en hållbar och fossilfri värld. Vuxna har ett ansvar att se till vi inte förstör förutsättningarna för våra barn och kommande generationer. Omställningen till en fossilfri värld är akut bråttom. Det visar inte minst FN:s nya klimatrapport som bygger på 6000 vetenskapliga skrifter. Vi måste drastiskt börja minska utsläppen nu för att kunna nå Parisavtalet mål och för att ha någon chans att begränsa den globala temperaturökningen till 1,5 grader. Med nuvarande utsläppstrend riskerar vi skenande klimatförändringar som mänskligheten inte kan hejda.

Därför visar vi vårt stöd för #Klimatstrejken på fredagar. Tillsammans kan vi se till att stå utanför varenda kommunhus över hela landet fredag den 30 november. Det är sista fredagen innan FN:s klimattoppmöte i Polen startar.
Vi kommer att stå utanför Nacka stadshus mellan kl 09 – 12. Kom och var med så länge du kan.

Var med och sänd en larmsignal till politiker och beslutsfattare! Paroller för Nackademonstrationen kommer bl.a. vara att Nacka ska bli topp tre i rankingen för klimatkommuner i landet, bevara Ryssbergen, lägg ner planerna på Östlig förbindelse.

Naturskyddsföreningen i Nacka