Välkommen på Sveriges största klädbytardag!

Naturskyddsföreningen anordnar klädbytardag runtom i Sverige lördagen den 5:e april och nu kan du delta här i Nacka
kl. 11-14 i Jarlaberg Festlokalen, Diligensvägen 74-100
Fokus kommer att ligga på att byta ut dina urväxta barnkläder till något fräscht i rätt storlek. Tanken är också att du som förälder ska kunna hitta något nytt till garderoben! Syftet med dagen är att göra en konkret miljöhandling och återanvända istället för att köpa nytt! Så här stor blev miljöbesparingen 2013:
• ca 24 ton kemikalier
• ca 135 ton koldioxid
• ca 90 000 kubikmeter vatten
Du kan också passa på att bli medlem i Naturskyddsföreningen och tävla om fina priser. Fika finns att köpa och pengarna kommer skänkas till Naturskyddsföreningens verksamhet.
Så här går det till:
Du tar med dig max 5 fina och fräscha plagg. För varje plagg får du en biljett och kan byta till dig 5 nya plagg. Inlämning av plagg sker mellan 11-12 och byte av plagg sker kl. 12-14. I väntan på att du ska få byta kläder kan du fika, gå en promenad, tävla i klädquiz etc.
Har du frågor eller vill hjälpa till? Det kommer behövas minst tre personer som hjälper till att sortera, dela ut biljetter och hjälpa till i lokalen på klädbytardagen. Är du intresserad eller har övriga frågor?
Kontakta:
Madeleine Theander på tel. 070-424 50 82 eller e-post madeleine.theander@gmail.com

One thought on “Välkommen på Sveriges största klädbytardag!