Klimatstrejk i Nacka den 27 september 2019

Datum: 27 september 2019
Tid: 08:00 – 12:00

Beskrivning:
Denna klimatstrejk är en del av Global Week For Future, 20 – 27 september, med strejker och manifestationer över hela världen med anledning av FN:s klimatmöte i New York. Veckan avslutas med storstrejk för klimatet fredagen den 27 september. Naturskyddsföreningen i Nacka stödjer Fridays For Future och deras initiativ Global Week For Future genom att anordna en lokal klimatstrejk i Nacka samma dag som storstrejken. Vi kräver att Nacka kommun gör mer för klimatet i en snabbare takt för att leva upp till Parisavtalet. Vi vill också att Nacka kommun bevarar befintliga grönområden då de fungerar som kolsänkor samt bidrar med flera andra viktiga ekosystemtjänster. Kom och visa ditt stöd för klimatet och sätt press på Nackas politiker den 27 september utanför Nacka stadshus. Sprid även denna information till andra. Det är viktigt att vi är många som visar att det är bråttom och dags att agera nu.

Arrangörer:
Naturskyddsföreningen i Nacka i samverkan med Fridays For Future och KlimatSverige